Description

🚶🏻‍♂️⏱ 30'/80 ' - ⏱ S/SE - ⇡ 2300 mt

🇬🇧 Crag in yellow/gray limestone, characterized by a lower part that varies from vertical to overhanging and a more leaning upper part, located between the Vallone del Ploto and the base of the Cima di Mezzo (hence the name) at an altitude of about 2300 mt with southern exposure in a fantastic landscape context. The route names are inspired by the Lord of the Rings saga.
Climbing is quite physical but still very technical and requires good sensitivity and confidence in the feet. Several routes reach 40 meters in length, therefore a rope of at least 80 meters is required.

🇮🇹 Falesia in calcare giallo/grigio, caratterizzata da una parte bassa che varia da verticale a strapiombante ed una parte superiore più appoggiata, situata tra il Vallone del Ploto e la base della Cima di Mezzo (da cui il nome) ad una quota di circa 2300 mt con esposizione Sud in un contesto paesaggistico fantastico. I nomi delle vie sono ispirati alla saga del Signore degli Anelli.
L'arrampicata è piuttosto fisica ma comunque molto tecnica e richiede buona sensibilità e fiducia nei piedi. Diverse vie raggiungono i 40 mt di lunghezza, necessaria quindi corda da almeno 80 mt.

History

🇬🇧 Crag equipped by O. Edel with the help of A. Balestra between 2018 and 2019.
🇮🇹 Falesia attrezzata da O. Edel con l'aiuto di A. Balestra tra il 2018 ed il 2019.